Slinkiga fejknuckor, skingra er!

“From error to error, one discovers the entire truth.”

 Sigmund Freud 

Det är tydligt att det krävs en förklaring, en uppläxning, en lärdom står i behov av att läras ut! 

Image

Det är inte rätt att utge sig för att vara något man inte är! För att ni ska undgå detta kommer jag härmed delge er mina teorier och lärdomar, visdom jag kommit att finna under en längre tid som renodlad nucka. 

Det har nu hänt vid flertalet tillfällen att människor i min omgivning yppat kommentarer som, ”Du och jag, vi är två nuckor vi”, eller ”Nu ska jag bli nucka, som du!”klappat mig på ryggen och hummat belåtet. De som är något mer belevade och uppfödda i en någorlunda social och moralisk miljö, förstår att detta inte är en gest som uppfattas av komplimerande karaktär. Ty jag fastslår klart och tydligt att ingen sann nucka frivilligt väljer att belysa sin nuckestatus med ära och glans, likt en oscarsstatyett i gryningen. Nej, tvärt om, nucketalet, dvs. den lätt ironiska ton som läggs till vid underhållande berättelser om sitt eget obefintliga kärleksliv, är en ren försvarsmekanism. I detta fallet handlar det om ett rent lärdomssyfte! 

Vi nuckor har nämligen två val, vi kan rida på vågen av pinsamt olycksbådande historier, eller begrava oss i en eremitisk vardag och ge upp, det senare alternativet kan exempelvis involvera kloster alternativt en liten okänd sekt med få medlemmar.

Fejknuckan, en falsk ras av kvinnor (jag säger kvinnor, efterssom jag fortsatt hävdar att män ej kan falla under en nuckekategori, läs tidigare inlägg för vidare information) som ofta har ett smutsigt förflutet vad gäller den rent sexuella biten. Det dessa vill kalla för det förflutna kan ofta ha mött sitt slut under den senaste veckan eller liknande tidsintervall. Image

Detta kan lätt jämföras med den lätt översexuelle mannen, har han en gång släppt sina lemmar lösa för en offentlig publik och joinat det stora partyt, så kommer han aldrig att sluta, ”what happens in vegas, WONT stay in vegas”! Det förvånar mig att människan, som påstår sig vara en slug skapelse, inte har genomskådat detta. 

Självklart förstår jag att det inte handlar om bristande intelligens, det rör sig om rena köttsliga, onda drifter. Människan är en sexmaskin, vissa motorer mer dysfunktionella än andra.

Vem som helst kan alltså inte bli en nucka! Jag känner att det inte är riktigt klargjort ännu, allt för många klär sig själva i nuckesärken, utan att förtjäna den!

För det första så krävs en rätt fet självrespekt och klara ideologier om vad som är rent obscent, för att inte säga snuskigt och vad som är okej eller möjligen fantastiskt (det sista order skriver jag med grav misstro och en ansträngd min).

För det andra, som jag nämnt tidigare så handlar det mycket om slumpen, olycksalighetens, djävulens påverkan på det vi kallar ödet!

Jag ska dra några exempel.

  • Vid sju års ålder drabbas du av en diger sorg, då ditt livs kärlek avvisar ditt egettillverkade akvarium, gjort av en skokartong.Hans kompisar ser på och skrattar rått!
  • Du trotsar ödet och bokstavligen jagar killar på skolgården i mellanstadiet, du tvingar på dem ett brythjärta, men gör slut när han endast vill dansa med din kompis på skoldiscot.
  • Du kärar i tonåren ner dig i en man, denne avvisar dig ungefär en gång vartannat år i tio års tid.
  • Du går på date, shit! Det är tonårskärlekens uråldrige kompis, vänd om!
  • Du går på date igen, vederbörande diagnostiserar dig med diabetes, baserat på symptom hos hundar drabbade av samma sjukdom. 
  • Du går på en annan date, han är inte ens snygg och pratar om IKEAs obegripliga bruksanvisningar i en timmes tid, hela ditt grannskap äter middag på samma ställe och finner detta oerhört lustigt, du skäms.
  • Du beslutar dig för att bli vild och vågad, du följer med ett ragg hem, men ångrar dig i smutsen hetta och blir förstås därmed ratad.
  • Du hittar det mest optimala ragget ever, upplever en överdriven eufori och tror att det är dags att bryta mot kristen tro, ragget säger nej och du och dina lemmar sluts åter likt en mussla i öknen!
  • Du gör en diger tabbe! Råkar totalt missbedöma offrets intellekt och tillbringar en vecka i misär!
  • Vid det här laget omfamnar du dig själv och säger, ”Nucka, du är fantastisk i din ensamhet!” 

Så länge det finns unga till synes oförstörda möer, som frivilligt tar sig ett nupp med flottiga, bukiga, långhåriga karlar, så har jag svårt att tro att nuckestammen kan bli särskilt diger och snälla, smutsa inte ner vår lilla grupp, genom att påstå att du tillhör den, din lilla slinka! 

Okej, nu överreagerade jag, förlåt mig fader!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar